snälla läs

vet ni, jag har legat och tänkt nu väldigt länge, några timmar faktist trots att jag borde plugga till provet som jag kan nada till imorgon. Men tanken, jag har liksom inte kunnat hindra mig och gå o göra något annat! så jävla hemskt är de. Har nyss fått reda på att en jag känner ( inte släkt eller sådant ) som är 22 år, har fått en hjärntumör?! liksom tänk och få de beskedet, när du är 22år gammal, och äntligen har lite kul så ringer din telefon, där en läkare säger du har fått en hjärntumör och bör komma till sjukhuset? och när man innan några månader begått en operation för att kunna må bättre och röra sig, men när läkarna som ska vara de bästa! gör helt fel, liksom doktorer var mycket bättre förut verkar de som, alla fel som begår nu, så jäkla hemskt! och när den här operationen som gått helt fel gjort så att man fått en allvarlig sjukdom, hon blev förlamad i benen, tänk liksom 22år och kan inte gå, jag kan bara inte föreställa mig känslan, när man ganska nyligen fått barn och har en familj o ta hand om! visst hon var inte världens trevligaste hon hade förlåt! men hon hade sina riktigt hemska stunder, men ingen förtjänar denna hemska händelse? fyfan! mår bara skit så fort jag hör vad som hänt, tänk om hon försvinner hennes lilla bebis dotter och snart bliviande tonårs son och man, hennes djur allt.. om man tänker efter liksom, de kan ju hända vem som helst o då menar jag verkligen vem som helst, nått jag lärt mig ikväll men som kommer ta tid att reagera på är att man verkligen måste ta vara på livet, har alltid tänkt att man lever och har kul med brudarna o grabbarna då och då, man blir äldre får familj och dör pga åldern vid ca 80års åldern, men tänk tänk! om man får ett samtal tex nu i tonåren om att man har en jävla tumör?! jag fattar inte hur hon känner, men jag lider med henne trots att hon inte varit den bästa så förtjänar ingen människa all denna skit! sitter och gråter för hennes skull nu och samtidigt lärt mig, folk säger, livet är kort, men de är ju de längsta man har! och de viktigaste man måste ta vara på, man ska inte ge upp man ska kämpa och stolt gå vidare och visa att man försöker som alltid inte är så lätt, tro mig jag vet de! men flera gånger om dagen får folk sånna här samtal, och vissa andra bara inte bryr sig. nej frånoch med nu ska jag tänka mig för, ska inte bry mig va folk tycker om mig tex, ja ska ha kul! ja ska kunna skämma ut mig (pinsamt o säga(a)) och göra vad somhelst för att få mina vänner på bra humör, jag ska ha hopp och förväntningar, inte bara stå i skuggan och skämmas, de är dax för ijda att komma fram nu, inte för att ja varit i bakgrunden men mina och mina vänners tankar går först och främst, ta ett steg frammåt , o glöm inte ta vara på livet, de är de viktigaste du har!

Kommentarer
Postat av: anita

gud så hemskt

2009-02-02 @ 15:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0